Чудотворная Курская-Коренная икона Божией Матери «Знамение». История курской-коренной иконы божией матери "знамение"

Православная икона Богоматери с Младенцем, окружена по ее краям изображениями Господа Саваофа и ветхозаветных пророков, почитается как чудотворная, принадлежит к иконописному типу Оранта (или Знамение ).

Дни празднования:

  • 8 марта (21 марта) - в память спасения иконы от революционеров-безбожников, пытавшихся взорвать икону в Знаменском соборе Курска в 1898 году;
  • 9-я пятница по Пасхе - ежегодный крестный ход с иконой из Курского Знаменского монастыря в Коренную пустынь;
  • 8 сентября (21 сентября) - в память обретения иконы в 1295 году в день Рождества Пресвятой Богородицы;
  • 27 ноября (10 декабря) - праздник иконы Божией Матери «Знамение».

По преданию, икона была найдена 8 сентября 1295 года , в день Рождества Пресвятой Богородицы , в лесу, недалеко от сожженного татарами Курска. Два охотника промышляли в лесу в 28 километрах от Курска. Вдруг один из них увидел, утверждает летописец, «близь реки Тускари в полугоре, у корня большого дерева лежащую ниц икону, которую лишь только поднял от земли, как тотчас же из того места проистек источник воды, увидя это, оный муж поставил честно обретенную им икону «Знамение» Божией Матери в дупле того дерева, а сам тогда же объявил о сем преславном чуде своим товарищам, которые, согласясь между собою, построили на несколько сажень повыше упомянутого места часовню и, поставив в ней чудотворную икону, возвратились с миром восвояси ». Когда князю Рыльскому Василию Шемяке сообщили о явлении иконы, он приказал принести ее в город. Народ встретил икону БогоМатери с торжеством, но сам князь не принял участия в этой встрече, за что и был немедленно наказан слепотою. Когда же после покаяния он получил прозрение, то в благодарность за исцеление воздвиг храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы , куда после окончания строительства и была поставлена чудотворная икона. Тогда же был установлен праздник в день ее явления. Икону Богородицы от места явления при корне дерева стали называть Коренною .

В 1383 году Курская область снова подверглась разграблению татарами. Татары разрубили икону пополам, сожгли часовню и увели в плен священника. По преданию, через некоторое время священник, отец Боголюб , выкупленный из плена, нашел расколотые татарами части чудотворной иконы, сложил их вместе, и они срослись [Киселев А. Чудотворные иконы Божией Матери в русской истории. - М., 1992 ].

В 1597 году , по повелению царя Феодора Иоанновича , икона была взята в Москву и по ее краям были добавлены изображения Господа Саваофа и ветхозаветных пророков.

В 1898 году в Курском Знаменском соборе трое революционно-настроенных юношей во главе с А.Г.Уфимцевым подложили бомбу рядом с Курской Коренной иконой. Взрывом были произведены разрушения в храме, но икона осталась цела.

С 1957 года икона пребывает в посвященном ей Знаменском Соборе Архиерейского Синода в Нью-Йорке .

Это – та икона, через которую Пресвятая Богородица исцелила измученного тяжелой болезнью отрока – в будущем прп. Серафима Саровского .

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Знамение» Курская-Коренная молятся об избавлении от междоусобной брани, во время бедствия и нашествия врагов, об исцелении от слепоты и болезней глаз, холеры, об охране и благословении наших соотечественников, вынужденных скитаться по свету, об умирении враждующих.

Более подробно ознакомиться с описанием и историей иконы Божией Матери «Знамение» Курская-Коренная можно ознакомиться .

На страничке можно узнать историю иконы Божией Матери «Знамение» нашего Храма.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Знамение» Курская-Коренная

Царице наша Преблагая, надеждо наша, Богородице, Приятелище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице, зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам, яко немощным, окорми нас, яко странных, обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую, от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имя рек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши нас и покрыеши во веки веков. Аминь.

Богородицу почитают и прославляют все без исключения верующие люди. Курский образ Девы Марии, иначе называемый «Знамение», способен защитить ваш дом от врагов и всякого зла.

История иконы

Чудотворная икона «Знамение» была найдена в лесах подле города Курска благочестивым охотником. Мужчина увидел икону возле корней дерева: когда он поднял ее, в земле под его ногами открылся чистый родник. Узрев это чудо, охотник позвал товарищей, и рядом с местом обретения образа Богоматери они построили часовню.

В это время на Курские земли пришли татары. Разграбления не избежала и часовня Богоматери: татары сожгли ее, а икону разрубили на две части. Священника, прислуживающего в часовне, татары взяли в плен. Через несколько лет он был выкуплен и первым делом отправился разыскивать части чудотворной иконы. Священник нашел обе части, сложил их — и икона срослась, будто ее и не разрубали. Весть об этом великом чуде быстро разошлась среди верующих, и икону поместили в храм Богоматери города Курска.

Где находится икона

После изгнания татарского ига икона Богородицы была привезена в Москву по настоянию княжеской семьи. Образ был украшен бархатом, золотым орнаментом и драгоценными камнями, после чего был возвращен в Курск. В настоящий момент образ «Знамение» находится в Курском Знаменском монастыре.

Описание иконы «Знамение»

На иконе изображена Дева Мария, воздевшая руки в молитве. В Ее чреве изображен Младенец Иисус, несущий спасение всему роду человеческому. Этот образ напоминает каждому православному христианину о великом чуде рождения Господа.

В чем помогает чудотворный образ

Курская икона Богоматери знаменует справедливость и напоминает всем верующим людям о чуде появления Сына Божьего. Именно поэтому образу Богородицы «Знамение» молятся об исцелении женских болезней, даровании детей и семейном счастье . Также к иконе обращаются с просьбой о защите дома и семьи от врагов, недоброжелателей и всякого зла.

Молитвы чудотворной иконе

«Пресвятая Богородица, милостивая заступница и покровительница недостойных рабов Божьих! Смиренно молим Тебя: упроси Сына Твоего и Бога нашего не оставить нас во грехе и неверии. Да снизойдет на нас благодать Духа Святого и смиренно войдем в Царствие Небесное. Аминь».

«Богородице Дево, молю Тебя смиренно, в слезах к Тебе прибегая: не оставь меня в горе и печали, снизойди до моих слез и даруй мне счастье продлить род наш! Аминь».

Эта молитва может помочь женщине принести здоровое потомство и воспитать ребенка в любви.

День памяти Курской иконы Богоматери — 21 марта. В этот день особенную силу имеют молитвы об исцелении и прощении грехов . Мы желаем вам мира в душе и крепкой веры в Бога. Будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

29.06.2017 06:36

Негативные моменты случаются в жизни каждого человека. Для того, чтобы жизнь вновь вошла в обычное...

В период празднования христианских праздников многие задаются вопросами о запрете тех или иных действий. Что...

Вчера вечером в главный храм Самарской области Покровский кафедральный собор была принесена величайшая святыня Православия - Курская Коренная икона Божией Матери «Знамение».

Чудотворная икона будет находиться на самарской земле до 23 сентября. С 17 по 22 сентября - в Покровском кафедральном соборе г. Самары, 23 сентября - в Преображенском соборе г. Тольятти.

Святыню сопровождает Архиепископ Берлинско-Германский и Великобританский Марк. Далее икона будет доставлена в Курск и Пермь, пребывая по неделе в каждом городе, и после этого отправится за океан.


По преданию, икона была найдена 8 сентября 1295 года, в день Рождества Пресвятой Богородицы, в лесу, недалеко от сожжённого монгольскими ордами Курска. Охотник нашёл небольшую икону, лежавшую на корне дерева, и когда он поднял её, чтобы рассмотреть, из того места, где лежала икона, забил родник. На этом месте, вместе с товарищами, он срубил небольшую часовню, куда и поместили икону. В 1383 году Курская область снова подверглась разграблению, при этом напавшие разрубили икону пополам, сожгли часовню и увели в плен священника. По преданию, через некоторое время священник, отец Боголюб, выкупленный из плена, нашёл расколотые части чудотворной иконы, сложил их вместе, и они срослись.

В 1597 году, по повелению царя Феодора Иоанновича, икона была взята в Москву и по её краям были добавлены изображения Господа Саваофа и ветхозаветных пророков. В 1615 году царь Михаил Феодорович - первый из династии Романовых - вернул икону на Курскую землю, где по его наказу на месте часовни основали монастырь, названный Коренной пустынью. С 1618 года бо́льшую часть времени икона проводила в Курске в соборе Знаменского монастыря.

В 1676 году чудотворная икона была принесена на Дон для благословения казачьих войск. В 1812 году Курское городское общество послало в действующую против французов армию М. И. Кутузова список с иконы.

В 1898 году в Курском Знаменском соборе трое террористов подложили бомбу рядом с Курской Коренной иконой. Взрывом были произведены разрушения в храме, но икона осталась цела.

Во время гражданской войны икона находилась в Курском Знаменском монастыре. В конце октября 1919 года, когда войска генерала А. И. Деникина оставляли город, икона была вывезена из Курска. Дальнейший её путь проходил через Белгород, Таганрог, Ростов-на-Дону, Екатеринодар, Новороссийск. Епископ Феофан Курский на пароходе «Святой Николай» привез икону в Сербию. В сентябре 1920 года генерал П. Н. Врангель попросил доставить чудотворный образ в Крым. 29 октября 1920 года образ окончательно покинул Россию. Икона вновь прибыла в Сербию, где пребывала в сербском православном монастыре. С конца 1927 года образ находился в русской Свято-Троицкой церкви в Белграде, где хранились знамена Русской армии генерала П. Н. Врангеля.

В 1944 году икона была доставлена в Мюнхен. В 1950 году Первоиерарх Русской Зарубежной Церкви митрополит Анастасий переехал в Америку. Под Нью-Йорком была создана Ново-Коренная пустынь, куда 5 февраля 1951 года прибыла Курская Коренная икона. С 1957 года икона пребывает в посвященном ей Знаменском Соборе Архиерейского Синода в Нью-Йорке. 12 сентября 2009 года, после 90-летнего отсутствия, Курская Коренная икона посетила Россию.

Икона прославлена многочисленными чудесами. Одно из самых известных связано с чудесным исцелением будущего великого святого - преподобного Серафима Саровского. Преподобный Серафим Саровский, родившийся и выросший в Курске, в 1767 году в детстве тяжело заболел. Родители уже не надеялись на его выздоровление. Однако ему явилась Божия Матерь и обещала посетить его и исцелить от болезни. Через несколько дней по их улице проходил ежегодный крестный ход с Курской Коренной иконой. Из-за внезапно начавшегося дождя процессия зашла к ним во двор. Икону пронесли над больным ребёнком, и он приложился к ней. Больной вскоре выздоровел.

2. В храме, где находится икона, общественный порядок поддерживается силами Волжского войскового казачьего общества

3. В дни пребывания святыни в Покровском соборе перед ней будут проводиться молебны в 10, 12, 14 и 16 часов.
Сегодня утром перед первым было многолюдно:

4. К началу утреннего молебна в храм приехал Атаман Волжского казачьего войска казачий генерал Иван Кузьмич Миронов

5.

6. Чудотворная икона установлена в цетре храма

7.

8.

9.

10.

11.

12. Курская Коренная икона Божией Матери «Знамение»

13.

14.

15.

16.

17.

18. Митрополит Самарский и Сызранский Сергий

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27. Покровский кафедральный собор

28.

Кур-ская ико-на «Зна-ме-ние» Бо-жи-ей Ма-те-ри — од-на из древ-ней-ших икон Рус-ской Церк-ви. В ХIII ве-ке, во вре-мя та-тар-ско-го на-ше-ствия, ко-гда все Рус-ское го-су-дар-ство ис-пы-ты-ва-ло ве-ли-чай-шее бед-ствие, го-род Курск, ра-зо-рен-ный пол-чи-ща-ми Ба-тыя, при-шел в за-пу-сте-ние. Од-на-жды в окрест-но-стях го-ро-да один охот-ник за-ме-тил ле-жав-шую у кор-ней де-ре-ва ико-ну, об-ра-щен-ную ли-ком к зем-ле. Охот-ник под-нял ее и уви-дел, что изо-бра-же-ние ико-ны по-доб-но иконе «Зна-ме-ние» Нов-го-род-ской. Од-новре-мен-но с яв-ле-ни-ем этой ико-ны со-вер-ши-лось и пер-вое чу-до. Как толь-ко охот-ник под-нял свя-тую ико-ну с зем-ли, тот-час на ме-сте, где ле-жа-ла ико-на, с си-лой за-бил ис-точ-ник чи-стой во-ды. Это про-изо-шло 8 сен-тяб-ря 1295 го-да. Охот-ник не ре-шил-ся оста-вить ико-ну в ле-су и, по-стро-ив на ме-сте об-ре-те-ния неболь-шую де-ре-вян-ную ча-сов-ню, по-ста-вил в ней но-во-яв-лен-ный об-раз Бо-го-ма-те-ри.

Вско-ре об этом узна-ли жи-те-ли го-ро-да Рыль-ска, рас-по-ло-жен-но-го непо-да-ле-ку, и ста-ли по-се-щать ме-сто яв-ле-ния для по-кло-не-ния но-вой свя-тыне.

Ико-ну пе-ре-нес-ли в Рыльск и по-ста-ви-ли в но-вом хра-ме в честь Рож-де-ства Пре-свя-той Бо-го-ро-ди-цы. Но ико-на про-бы-ла там недол-го, чу-дес-ным об-ра-зом она ис-чез-ла и воз-вра-ти-лась на ме-сто сво-е-го яв-ле-ния. Жи-те-ли Рыль-ска неод-но-крат-но бра-ли ее и от-но-си-ли в го-род, но ико-на непо-сти-жи-мым об-ра-зом воз-вра-ща-лась на преж-нее ме-сто. То-гда все по-ня-ли, что Бо-го-ма-терь бла-го-во-лит к ме-сту яв-ле-ния Сво-е-го об-ра-за.

Еже-год-но в пят-ни-цу де-вя-той неде-ли по-сле Пас-хи ико-на «Зна-ме-ние» тор-же-ствен-но с крест-ным хо-дом пе-ре-но-си-лась из кур-ско-го Зна-мен-ско-го со-бо-ра на ме-сто ее яв-ле-ния в Ко-рен-ную пу-стынь, где она и оста-ва-лась до 12 сен-тяб-ря, а за-тем сно-ва тор-же-ствен-но воз-вра-ща-лась в Курск. Этот крест-ный ход был уста-нов-лен в 1618 го-ду в па-мять пе-ре-не-се-ния ико-ны из Моск-вы в Курск и в вос-по-ми-на-ние ее пер-во-на-чаль-но-го яв-ле-ния.

Осо-бая по-мощь Бо-жи-ей Ма-те-ри через эту ико-ну свя-за-на с важ-ны-ми со-бы-ти-я-ми в ис-то-рии Рос-сии: осво-бо-ди-тель-ной вой-ной рус-ско-го на-ро-да во вре-мя поль-ско-ли-тов-ско-го на-ше-ствия 1612 го-да и Оте-че-ствен-ной вой-ной 1812 го-да.

Чу-до-твор-ная ико-на Бо-жи-ей Ма-те-ри «Зна-ме-ние» Кур-ская-Ко-рен-ная в по-след-ний раз пре-бы-ва-ла на рус-ской зем-ле 14 сен-тяб-ря 1920 го-да в Кры-му, в вой-сках, сра-жав-ших-ся про-тив боль-ше-ви-ков. По-ки-нув Рос-сию в 1920 г., свя-тая ико-на ста-ла «Оди-гит-ри-ей» (Пу-те-во-ди-тель-ни-цей) Рус-ско-го рас-се-я-ния, неот-луч-но пре-бы-вая со все-ми пер-во-и-е-рар-ха-ми Рус-ской Пра-во-слав-ной Церк-ви за-гра-ни-цей. Ныне она пре-бы-ва-ет в од-ном из хра-мов Но-вой Ко-рен-ной пу-сты-ни под Нью-Йор-ком (США). В кур-ском Зна-мен-ском со-бо-ре хра-нит-ся спи-сок с чу-до-твор-но-го об-ра-за.

Молитвы

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение» Курская-Коренная

Я́ко необори́мую сте́ну и исто́чник чуде́с/ стяжа́вше Тя раби́ Твои́,/ Богоро́дице пречи́стая,/ сопроти́вных ополче́ния низлага́ем./ Те́мже мо́лим Тя:/ мир гра́ду Твоему́ да́руй// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Как нерушимую крепость и источник чудес, обретя Тебя, рабы Твои, Богородица Пречистая, врагов ополчения повергаем. Потому и молимся Тебе: мир городу Твоему даруй и душам нашим великую милость.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение» Курская-Коренная

Честна́го о́браза Твоего́ зна́мение/ пра́зднующе лю́дие Твои́, Богороди́тельнице,/ и́мже ди́вную побе́ду на сопроти́вныя гра́ду Твоему́ дарова́ла еси́./ Те́мже Тебе́ ве́рою взыва́ем:// ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Перевод: Почитаемого образа Твоего явление празднуем, люди Твои, Богородительница, им же Ты даровала удивительную победу над противниками городу Твоему. Поэтому с верой взываем к Тебе: «Радуйся, Дева, слава и честь христианская».

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение» Курская-Коренная

О, Цари́це Небе́сная! Кто́ изочте́т вели́кое мно́жество чуде́с Твои́х, кто́ исчи́слит во́пли моли́твенных проше́ний, то́ки умиле́нных сле́з, благода́рных воздыха́ний, пролитых пред ико́ною Твое́ю. Ове́яна у́бо вся́ она́ ско́рбию наро́дною, пла́чем угнете́нных и ра́достною хвало́ю уте́шенных. Припа́даху к не́й лю́дие, поне́сшие ага́рянское и́го, пла́каху Москва́ в сму́тное вре́мя, взыва́ше Ку́рск в наше́ствие вра́жеское. Вопия́ше вся́ о́бласть во дни́ смертоно́сных боле́зней и бе́д, и вся́ ско́рби на ра́дость прелага́ла еси́. Те́мже и ны́не благослови́ зе́млю Ру́сскую. Спаси́ от греха́, поги́бели и собла́знов страну́ на́шу. Изле́й благода́ть на тру́д земледельческий и на вся́кое благо́е начина́ние обще́ственное. Помяни́, Пресвята́я Де́во, по и́мени все́х предстоя́щих и моля́щихся и вся́ лю́ди, тре́бующия Твоего́ утеше́ния, по́мощи и милосе́рдия. Ты́ у́бо ве́си та́йная серде́ц на́ших. Те́мже все́м по потре́бе и́х проше́ния испо́лни. Изря́днее же заблу́ждших обрати́ к покая́нию, на́с же все́х умудри́ све́том Ева́нгельския любви́ и до́брых де́л. Архипа́стыри и па́стыри и вся́ ве́рныя в Правосла́вии до сме́рти тве́рды покажи́, в Ца́рство Небе́сное упра́ви и со Христо́м жи́ти сотвори́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Акафист Пресвятой Богородице перед иконой «Знамение» Курская-Коренная

Кондак 1

Избранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим:

Икос 1

Ангели удивишася, зряще Тя, Владычице, иконою Твоею, яко столпом огненным, нам предходящую в великом исходе нашем из земли, беззаконники порабощенныя. Не Моисея бо, но Самую Тя имамы Путеводительницу в скорбном странствовании нашем, темже Ти благодарне зовем:

Радуйся, благословенная Одигитрие; радуйся, истиннаго Пути Мати.

Радуйся, сквозе пустыню мира сего нас провождающая; радуйся, Амалика мысленнаго преславно побеждающая.

Радуйся, источники благодати от иконы Твоея источающая; радуйся, закон Сына Твоего, Христа Бога нашего, на скрижалех сердец наших написующая.

Радуйся, зноем страстей палимых благодатное окропление; радуйся, изнемогающих всемощное укрепление.

Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо; радуйся, странных и сирых Божественная отрадо.

Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая; радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 2

Видехом, видехом выну чудеса и знамения Твоя, Владычице, исповедуем милость, не таим благодеяний Твоих, обаче велегласно вопием: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божий кто постиже и тайну судеб Его кто повесть? Возводит бо и низводит, смиряет и возносит, поражает и исцеляет, и кто бысть советник Ему? Темже и нас, грех наших ради, смири и царство наше низложи, сыны наша по всему лицу земли разсеяв. К кому убо прибегнем в скорби нашей, к кому руце прострем, аще не к Тебе, Всеблагая. Обаче сердцем сокрушенным вопием Ти таковая:

Радуйся, Сына Твоего за нас умоляющая; радуйся, праведный гнев Божий утоляющая.

Радуйся, беззаконий наших очищение; радуйся, грешным Ходатаице прощения.

Радуйся, светильник упования немеркнущий нам возжегшая; радуйся, во исходе и странствовании нашем иконою Твоею нам предтекшая.

Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая; радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая.

Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая; радуйся, советы нечестивых разоряющая.

Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая; радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 3

Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа.

Икос З

Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби преумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице:

Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино.

Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый.

Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая.

Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая.

Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая.

Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 4

Бури искушений, на нас находящия, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистая Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: "Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего", узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней:

Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.

Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй.

Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая.

Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно.

Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая.

Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 5

Боготочней звезде подобящеся, икона Твоя честная, Госпоже, землю Русскую и грады ея обтекаше, царие сей благоговейно поклоняхуся, царицы любовию ту благоукрашаху, архиереи страхом сретаху, верных же множества, духовно торжествующе, вопияху: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще безбожников безумный совет икону Твою, Пречистая, разорити, от Тебе, Дево, посрамленный, и обретше образ Твой святый, от всякаго действа сокрушительна невредим, монаси и мирстии страхом и любовию возопиша Ти сицевая:

Радуйся, крепосте несокрушимая; радуйся, стено нерушимая.

Радуйся, лютых безбожников совет посрамившая; радуйся, чаяния врагов осуетившая.

Радуйся, хулителей уста заградившая; радуйся, икону Твою святую невредимо сохраншая.

Радуйся, от руки злодейской сия соблюдшая; радуйся, очи Твои от скверных дел человеческих обращающая.

Радуйся, лица Твоего Пречистаго от нас, убогих, не отвращающая; радуйся, из руки диаволи грешныя исхищающая.

Радуйся, прощение кающимся возсиявающая; радуйся, двери милосердия Божия ходатайством Твоим отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Всецарице! Отнелиже бо изшла еси тою из земли Русския, несть град, ниже весь, в нихже не бе являема сила Твоя. Темже от всех язык спасеннии и Тобою вопиют благодарно Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияй нам паки свет упования, Богородице Пречистая, зарю спасения миру возвестившая во Твоем рождестве. Не предаждь нас до конца в руце врагов наших и советы нечестивых и лютых отступников скоро разори. Да будет и страна наша Российская, якоже древле дом Твой, да процветет в ней благочестие, святыя обители и храмы да благоукрасятся, людие же, от лютых безбожников избавльшеся, да торжествуют с веселием, славяще Твое заступление и зовуще Ти таковая:

Радуйся, любовию Твоею всему миру возсиявшая; радуйся, из уст Божественных Сына Твоего всыновление рода человеческаго приявшая.

Радуйся, Мати Божия и Мати христианом; радуйся, недугов отъятие и Целительнице раном.

Радуйся, в темницах сущих незаходимый Свете; радуйся, узников отрадо и пространство клетей.

Радуйся, за правду гонимых дерзновение; радуйся, за веру страждущих тернение.

Радуйся, мучеников венчание; радуйся, мучителей грозное воздаяние.

Радуйся, связнем узы разрешающая; радуйся, телом и душою плененных свобождающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 7

Хотящу праведному Судии и Богу человеки, Того забывающия, вразумити, попусти бранем велиим на земли воздвигнутися. Языцы бо смятошася и царства поколебашася. Смерть и ужас по лицу земли проидоша, плач и стенание воздух огласи. Тогда убо вси, иже на Тя упование возложиша, Богородице, ко образу Твоему усердно притекаху и, от Тебе единыя спасения чающе, Богу, давшему Тя людем Заступницу, вопияху: Аллилуиа.

Икос 7

Новые знамения и чудеса велия явила еси от иконы Твоея честныя, Богомати, егда услышахом глас брани. Градом бо горящим и земли трясущейся, чертогом разрушаемым и пругом, воздух исполняющим, соблюла еси церковь, в нейже образ Твой, Всецарице, пребываше, невредиму: вси же в ней молящиися, чудо видяще, едиными усты возопиша Ти таковая:

Радуйся, Державная Воеводо; радуйся, на Нюже уповают вси народи.

Радуйся, Церкве Столп и Утверждение; радуйся, всякия святыни защито и ограждение.

Радуйся, победо, мир побеждающая; радуйся, и неимущия упования спасающая.

Радуйся, благая Послушательнице молений прилежных; радуйся, безпомощных помоще и надеждо ненадежных.

Радуйся, сатану под нозе наша сокрушающая; радуйся, огню и стихиям повелевающая.

Радуйся, иконою Твоею нас остеняющая; радуйся, Покровом Твоим нас осеняющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 8

Странное и страшное знамение явила еси, Всесвятая, егда домом разрушаемым, храмину малую, юже освятила еси прежде иконы Твоея пребыванием, сохранила еси невредиму, старицу же и сына ея, в той крыющихся, целых представила еси. Тем же вси, зрящия и слышащия сия, ужасахуся ужасом, страхом вопиюще: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая:

Радуйся, всех радостей Радосте; радуйся, Чаше неупиваемая сладости.

Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение; радуйся, будущия жизни наслаждение.

Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая; радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая.

Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая; радуйся, благословение и радование тем приносящая.

Радуйся, келии монашеския образом Твоим честным освящающая; радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая.

Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая; радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 9

Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем — камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая:

Радуйся, пророков огнедохновенный глаголе; радуйся, апостолов проповеде неумолкаемая.

Радуйся, преподобных сердечное пение; радуйся, исповедников крепосте и дерзновение.

Радуйся, молчальников тайнолепная беседо; радуйся, риторов и Богопроповедников златыя уста.

Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо; радуйся, всех праведников Божественная отрадо.

Радуйся, матерей славо и девства похвало; радуйся, старцев покое и юных Водительнице.

Радуйся, Адама смертнаго Дщи, Богу же Родительнице; радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 10

Спастися миру тепле помолися, Богородице, помощи бо Твоея требует, сетям лукаваго, по всему лицу земли распростертым, языком же шатающимся и бурям напастей, на Церковь Божию воздвигаемым; темже, якоже в Кане Галилейстей иногда, рцы слово к Сыну Твоему и Богу, да воду искушений же и скорбей в вино умиления и веселия Божественнаго претворит, да поем Ему выну: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необорима нам буди, Всенепорочная, сопротив ополчений видимых и невидимых враг, державно по нас поборающи, любовию вопиющих Ти таковая:

Радуйся, Богоноснеи руце Твои о нас к Богу присно воздвигающая; радуйся, духов злобы под нозе наша покоряющая.

Радуйся, князя тьмы хитросплетенные советы посрамляющая; радуйся, тучи помыслов Духом Божиим развевающая.

Радуйся, уныние от нас отгоняющая; радуйся, треволнения житейския смиряющая.

Радуйся, бурем напастей повелевающая; радуйся, обуреваемых благодатно окормляющая.

Радуйся, из глубины зол извлачающая; радуйся, погибающим длани милостивно простирающая.

Радуйся, нози наша на пути спасения наставляющая; радуйся, руце наша во бранех укрепляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 11

Пения наша, якоже Сын Твой вдовичу лепту, приими, Всесвятая, и подаждъ нам всегда Тебе сия приносити, живот наш в мире управляющи и грехом прощение дарующи, яко да в небесныя обители вшедше, воскликнем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светообразный омофор Твой, Всеблагая, над землею нашею невидимо простри, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:

Радуйся, воистину в Солнце облеченная; радуйся, венцем от звезд увязенная.

Радуйся, рясны златыми преиспещренная; радуйся, красото неизреченная.

Радуйся, Светлосте, денницы светлейшая; радуйся, теплото, солнца любезнейшая.

Радуйся, зарнице будущаго века; радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.

Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая; радуйся, неверия тьму просвещающая.

Радуйся, во оружия света нас облекающая; радуйся, Святыне, цветы всех добродетелей благоухающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 12

Благодать возблагодать от иконы Твоея прияхом, Богородице Пречистая. Никтоже бо, притекаяй к той с верою, тощь отходит, но кийждо по потребе своей дар Божественный приемлет и радостию венчается, вопия к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем Тя, величаем Тя, поклоняем Ти ся, Госпоже Пречистая, сытости похвал Твоих отнюдь не знающе, и припадающи пред честным Твоим образом, умильно взываем Ти сице:

Радуйся, душ наших сладчайшая весно; радуйся, сердец наших светлейшее утро.

Радуйся, высото недомышляемая; радуйся, славо неувядаемая.

Радуйся, блаженство нескончаемое; радуйся, благосте неизсякаемая.

Радуйся, веселие неизреченное; радуйся, воистину едина Преблагословенная.

Радуйся, превыше всей твари Превознесенная; радуйся, в житии сем нас заступающая.

Радуйся, в час смертный верныя сретающая; радуйся, яко и на Страшнем Судищи спасаеши на Тя уповающия.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати и Мати всем христианом, Сына Твоего и Бога любовию подражающи, вопиеши к нам милостивно: не бойся, малое стадо, Аз есмь с вами и никтоже на вы! Темже Ти любовию припадающе и со слезами благодаряще, велегласно зовем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангели удивишася …» и кондак 1-й «Избранной Воеводе …».

Молитва первая

О, Царице Небесная! Кто изочтет великое множество чудес Твоих, кто исчислит вопли молитвенных прошений, токи умиленных слез, благодарных воздыханий, пролитых пред иконою Твоею. Овеяна убо вся она скорбию народною, плачем угнетенных и радостною хвалою утешенных. Припадаху к ней людие, понесшие агарянское иго, плакаху Москва в смутное время, взываше Курск в нашествие вражеское. Вопияше вся область во дни смертоносных болезней и бед, и вся скорби на радость прелагала еси. Темже и ныне благослови землю Русскую. Спаси от греха, погибели и соблазнов страну нашу. Излей благодать на труд земледельческий и на всякое благое начинание общественное. Помяни, Пресвятая Дево, по имени всех предстоящих и молящихся и вся люди, требующия Твоего утешения, помощи и милосердия. Ты убо веси тайная сердец наших. Темже всем по потребе их прошения исполни. Изряднее же заблудших обрати к покаянию, нас же всех умудри светом Евангельския любви и добрых дел. Архипастыри и пастыри и вся верныя в Православии до смерти тверды покажи, в Царство Небесное управи и со Христом жити сотвори во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Царица наша преблагая, надеждо наша, Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам яко немощным, окорми нас яко странных. Обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имярек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати, яко да сохраниши ны и покрыеши во веки веков. Аминь.

(Знамение Коренно-Курская), самая почитаемая икона в Русской Зарубежной Церкви получившая наименование Одигитрия русского рассеяния

В ночь с 7 на 8 марта года злоумышленники революционеры-безбожники решили взорвать чудотворную икону, но, несмотря на страшные разрушения в соборе вокруг иконы, сама икона осталась невредима.

12 апреля года икона была украдена из собора Курского Знаменского монастыря , ограблена, но 2 мая опять была найдена и опять вернулась на свое место. Наконец, в году, в сопровождении епископа Курского и Обоянского Феофана и нескольких из братии Знаменского монастыря, икона ушла за границу, через Константинополь , в братскую Сербию . В году она вновь, по просьбе генерала Врангеля , посетила землю Русскую в Крыму и оставалась там до общей эвакуации Русской Армии ген. Врангеля в первых числах ноября года. Икона возвратилась в Сербию, где и пребывала до года, когда, вместе с Архиерейским Синодом Русской Зарубежной Церкви , выехала за границу, находилась в